اهل نماز با استکبار سازش نمی پذیرند
کد خبر: 3859803
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

اهل نماز با استکبار سازش نمی پذیرند

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه افزایش نمازگزاران و تبلیغ نماز از وظایف یک مدیر در جامعه اسلامی است، گفت: اهل نماز اهل تساهل، تسامح و سازش با استکبار نیستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز، 5 آذرماه در پیش اجلاس نماز دانش آموزی رشت که در سالن اجتماعات شهید عفیفی برگزار شد، اظهار کرد: اولین دستوری که خدا به حاکمان و مدیران جامعه اسلامی می‌دهد، اقامه نماز است.
مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه کار فرهنگی از نیازهای اساسی جامعه ماست، گفت: ائمه معصومین شهید فرهنگ و شهید راه دینداری جامعه هستند.

وی با بیان اینکه افزایش نمازگزاران و تبلیغ نماز از وظایف یک مدیر در جامعه اسلامی است، گفت: اگر مدیر بسترساز اقامه نماز نباشد مشروعیت نداشته و حق پذیرفتن مسئولیت ندارد چراکه اقامه نماز، اقامه عدل، همه خوبی ها و اصل دین است.

مدیرکل اوقاف گیلان به نقش خانواده در تربیت دینی و اقامه نماز فرزندان اشاره کرد و افزود: وظیفه دینی و ایمانی هر پدر و مادری، حساسیت داشتن در تربیت دینی فرزندان است. امروزه معلمان، در برخی موارد کم کاری خانواده ها را جبران می کنند اما عزم همگانی و حرکت جمعی برای ترویج فرهنگ نماز مورد نیاز است.

علیزاده با بیان اینکه نماز جهت گیری هوشمندانه و قرار گرفتن در مسیر حق، توحید، نبوت و امامت است، تصریح کرد: نماز به نوعی «نه» گفتن به شیاطین داخلی و خارجی است، استکبار ستیزی در اساس دین و قرآن و متن نماز ما وجود دارد، بر این اساس اهل نماز اهل تساهل و تسامح و سازش با استکبار نیستند.

انتهای پیام
captcha